pondělí 4. dubna 2016

PŘIJÍMAČKY- Moje příprava na ně

Ahoj :) Blíží se přijímačky a tento rok se týkají i mě. Rozhodla jsem se o nich napsat celkem 3 články. První (tento) se bude týkat mé přípravy, druhý - jak probíhali přijímačky a třetí - jak to celé dopadlo. Snad se vám tyto články budou líbit. A schválně, kolikrát slovo přijímačky v článku použiju.



Přiznám se, že už teď začínám trochu nervačit a to je 4.4. (přijímačky dělám 15.4.) Přijímačky dělám jen na jednu školu a to na tu, na kterou až tak jít nechci, ale to neznamená, že si můžu dovolit, aby dopadly špatně. Ta pro mě prioritní je nepořádá. Jak už datum 15.4. napověděl, dělám přijímačky od CERMATu. To bylo jen tak pro upřesnění, teď už k tématu.

Moje přípravy začaly už v září, když jsem začala chodit na doučování z matiky a češtiny, které nám učitelky nabídly. Opakovali jsme staré učivo a probírali problémové úlohy. Asi před měsícem nám začaly dávat vzorové přijímačky, nebo testy z předešlých let, které jsme pak společně rozebírali. Doučování jsem za celou dobu vynechala jen jednou.

Přiznávám se, že ze začátku jsem na to kašlala. Sice jsem chodila na doučování, ale doma jsem se na to ani nepodívala a nespočítala ani jeden příklad. Myslela jsem, že mi může být jedno jak přijímačky dopadnou, když jsem na prioritní školu skoro přijatá. No ale tak měsíc zpátky jsem zjistila, že se na prioritní školu hlásí málo lidí a může se stát, že neotevřou třídu. Tudíž musím přijímačky na druhou školu udělat dobře pro případ, že by v té první tu třídu vážně neotevřeli. Začala jsem se víc snažit a některé příklady jsem počítala i doma.

A jak se připravuji teď, necelé dva týdny před přijímačkami? Snažím se počítat víc příkladů, pročítám si sešit se zápisky z doučování z češtiny, vyplňuji cvičení v růžové knížce (viz fotky).
Doufám, že mé snažení k něčemu bude a i když v září na tu školu nenastoupím, budu mít dobrý pocit z toho, že jsem přijímačky zvládla.

Snad se vám tento článek líbil.

A CO VY? JAK JSTE SE PŘIPRAVOVALI/ PŘIPRAVUJETE NA PŘIJÍMAČKY?




30 komentářů:

  1. Snad se ti to úspěšně podaří zvládnout :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kam se hlásis na školy ?

    OdpovědětVymazat
  3. Já se ještě pořád moc nepřipravuji. O víkendu jsem si dělala nějaké bývalé testy z matiky k přijimačkách, a ještě úlohy z té růžové knížky-čeština. :D Jinak ve škole máme akorát tak matematická praktika, kde se teda zaměřujeme na ty "těžší" věci a problémové úlohy... ale jinak nic. :D
    Tenhle týden se snad také na něco kouknu. :D
    Jinak doufám, že obě přijimačky uděláme. :)
    Hodně štěstí! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ti přeju hodně štěstí! Upřímně, já se na přijímačky nijak extra nepřipravovala a dostala jsem se na obě školy mezi těmi prvními, takže se neboj, těžké to určitě není :)

    OdpovědětVymazat
  5. Hodně štěstí :)Letos též dělám přijímačky a taky od CERMATu :) My máme ve škole semináře češtiny a matematiky, tak to doma moc neřeším :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ja tento rok tie príjimačky vôbec nechápem, vlani strašili, že všetky budú už len od CERMATu a ono zas nejako divno. Každopádne tento rok sa ma to našťastie netýka a jediné o čo mi ide sú dva dni voľna, ktoré nám dali :D. Ale držím palce, nech ti to dobre dopadne a dám ti radu- naraňajkuj sa, nechceš aby ti škvŕkalo v bruchu na celú triedu.. brr ešte stále to mám pred očami :D

    OdpovědětVymazat
  7. Když to tak vidím, tak jsem ráda, že jsem šla na školu bez přijímaček (záleželo na průměru) a tím pádem jsem se tak nemusela nervačit. Nicméně, nervačit budu už za rok před maturitou, tak nevím, co je horší :D
    Moc ti držím palce a vůbec se toho neboj, uvidíš, že to zvládneš levou zadní :)!

    ZAAKO

    OdpovědětVymazat
  8. Kristýnko moje, budu držet pěsti plné štěstí! To určitě dáš!!! ������

    OdpovědětVymazat
  9. Wau, Jdu na gymnázium, připravuji se také od září a doufám, že to taky zvládnu :) HODNĚ ŠTĚSTÍ :-P :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem na gymplu. Jediná moje příprava bylo čtení dětské dějepravy, protože jsme měli test ze základů křesťanské kultury. Na jednu školu jsem dělala všeobecné a výtvarku, pajdák, na gympl scia a ZKK. Dostala jsem se na obě školy. Protože všeobecný test byl fakt jednoduchý (měla jsem 36/40), podělala jsem jen fyziku, což mi nikdy nešlo, tak jsem to ani nezkoušela našprtat. A výtvarku jsem se taky nenaučila, jak? Nějak jsem prostě namalovala věci a pak zátiší, měla jsem jen poloviční počet bodů, ale to asi nevadí. Celkově jsem byla 6. :-D A Na gympl jsem podělala matiku, protože jsem se moc nesnažila a hrála spíše piškvorky. Měla jsem 12/30. ZKK 22/30 (křesťanské svátky mi dělaly problém :D) A z češtiny 29/40. Skončila jsem 82/90 a upřímně? Scia ani cermaty mi nesedí, raději bych dělala vědomostní testy, což jde vidět na těch všeobecných. Šla jsem na gympl, humanitní větev. Jsem ve druháku. Zatím jsem nedostala žádnou pětku, čtyřek minimum a vysvědčení držím na jedničkách, víc než dvojek. Což pak není vůbec důležité, protože kašlu na předměty, co mě nebaví a věnuji se mým oblíbeným. A občas mám pocit, že lidi, co byli lepší na přijímačkách, to měli jen dobře naučené. :-D
    Přeji, aby ses dostala. A abys to moc nehrotila a věřila! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Přeju ti, aby ti ty dobré známky na vysvědčení vydrželi :)

      Vymazat
  11. Přeji hodně štěstí s přijímačkama. Je to dřina, ale bude to stát za to... Pak se budeš cítit jako hrdinka pokud to dáš. Věř mi, znám ten pocit, nicméně já jsem přijímačky na střední dělat nemusel. Podal jsem žádost, že chci jít studovat na školu a čekal jsem na přijetí. Úspěšně mě přijali a žádné problémy nebyly. Studuji na střední už dva roky, ale máme novinku - závěrečné testy. Ke konci školního roku musíme psát velké testy (podobné maturitním testům) a pokud z nich nějaký neuděláme, nepostupujeme dál...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Přeji hodně štěstí u závěrečných zkoušek.

      Vymazat
  12. Hodně šťěstí... Když jsem dělala přijímačky já, tak na ty,co jsem se připravovala mě nevzali a na ty,které jsem se vůbec nepřipravovala jo :D. Každopádně teď se budu muset připravovat :( a mám z toho velké obavy + ještě státnice do toho :D mám se na co těšit :D

    A snad ti otevřou ten obor co chceš prioritně... :)

    OdpovědětVymazat
  13. To dáš, narozdíl od de mě :)

    OdpovědětVymazat
  14. Skvelý článok, držím ti palce. Tiež som teraz takýto podobný postla, tak si pozri, ak budeš mať chuť. :)
    Bibiána Navrátil's blog

    OdpovědětVymazat
  15. Určitě se dostaneš :)
    Pamatuji si, jak jsem přesně před rokem byla ve stejné situaci :D

    http://nataliedurcak.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat